Doświadczenia chemiczne prowadzone w ramach projektu szkolnego „Aktywność szansą rozwoju”   stały się dla grupy gimnazjalistów szczególnie zainteresowanych eksperymentami okazją przeżycia spotkań z laboratorium chemicznym. Doświadczenie, zwłaszcza zaplanowane w grupie rówieśników i wykonane samodzielnie zapada w serca i umysły uczniów na długo. Szczególnie ciekawe okazały się zajęcia chemiczne, które łączyły wiedzę z różnych dyscyplin nauki: zarówno z chemii, geografii, biologii, ochrony środowiska a nawet historii. Pytanie „Czy w Baborowie padają kwaśne deszcze?” pobudziło ciekawość uczniów: „Czy w innych miejscowościach naszej gminy też padają kwaśne deszcze?” (Melania K . kl.2a gim), „Czy są inne metody badania skażenia środowiska?”(Ania G. kl.2a.gim), „Kto pierwszy odkrył kwaśne deszcze?” (Maciek H. kl.2b gim.). Na te i inne tak postawione pytania uczniowie z zapałem szukali odpowiedzi zarówno w dostępnej literaturze, w zasobach internetu oraz badaniach chemicznych. Możliwość postawienia i weryfikacji hipotez związanych z naukami przyrodniczymi okazała się wspaniałą przygodą.

Mariola Litwinowicz

IMG 20170322_075130

IMG 20170329_073646

 
21082488
21234724